Met de juiste marketingstrategie kun je jouw doelgroep de beste dienstverlening bieden. We kunnen twee vormen van marketing onderscheiden, namelijk offline marketing en online marketing. Offline marketing heeft in principe betrekking op alle fysieke aspecten van het product of de dienstverlening. De laatste jaren neemt echter online marketing de overhand. Vrijwel elke consument en onderneming is immers actief op het internet. Het online positioneren van je product of dienst is dan ook cruciaal. Om je website Hoger in Google te ranken, kunnen we SEO en SEA inzetten. Deze begrippen leggen we vandaag aan je uit.
Wat is SEO en wat zijn de voordelen
SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’. Met SEO optimaliseer jij je website aan de hand van relevante en unieke content. Op basis van de content op jouw website gaat het algoritme vervolgens je website ranken binnen de zoekresultaten van Google. Kortom, als je doelgroep binnen Google zoekt naar een specifiek product dat jij aanbiedt, dan is het doel om als eerste in de zoekresultaten te verschijnen. Het doel van SEO is dan ook om meer websiteverkeer en leads te genereren. SEO is constant in beweging en dus zetten veel bedrijven een SEO expert in die dagelijks bezig is met het optimaliseren van de website.
Wat zijn de voordelen van SEA
Wanneer we het hebben over SEA spreken we over ‘Search Engine Advertising’. Waar je met SEO op een organische manier probeert om meer verkeer naar je website toe te lijden, doe je dit met SEA op basis van advertenties. Je kunt namelijk met je website adverteren op specifieke zoekwoorden. Tegen betaling zorg je er dan voor dat jouw website bovenaan in de zoekresultaten verschijnt bij specifieke zoekwoorden. Klikt iemand op je advertentie, dan betaal je een klein bedrag aan Google. Met SEA kun je op de korte termijn dus mogelijk veel succes boeken.