Vind jij het lastig om meer bezoekers op je website te krijgen? Misschien ben je al wel bezig met zoekmachineoptimalisatie en lukt het steeds beter om mensen te bereiken via Google.
Maar wist je dat je nog veel meer bezoekers op je website kan krijgen met social media?
Door je te richten op de juiste social media kan je nog veel meer mensen bereiken. Zo heeft het weinig zin om op Linkedin te richten als je klanten consumenten zijn en als je een visueel product hebt is Twitter niet het meest geschikte platform.
Wil jij weten welke platform voor jouw website het meest geschikt is? Bekijk dan hoe je meer bezoekers op je website kan krijgen met social media.
Pinterest is officieel eigenlijk geen social media, maar een zoekmachine. Net als Google, maar dan met plaatjes. Toch heeft het visueel gezien meer weg van social media dan een zoekmachine en daarom staat hij toch in dit rijtje.
Heb jij een visueel product? En richt je je vooral op vrouwen? Dan mag Pinterest niet ontbreken in jouw marketingbeleid. Ook als je een minder visueel product hebt of mannen je doelgroep zijn dan kan Pinterest nog steeds interessant zijn.
Wil je meer gaan doen met Pinterest? Bekijk dan deze tips voor Pinterest succes en leer hoe je per maand duizenden bezoekers naar je website trekt.
Bijna iedereen heeft wel een Facebook account en daarom is Facebook ideaal om je klanten te bereiken. Op Facebook kan je makkelijk op verschillende manieren links delen naar je website. Kies jij voor een Facebook bedrijfspagina, een Facebook groep of zet je vol in op adverteren op Facebook voor meer traffic naar je website?
YouTube
Lang niet alleen maar jongeren zitten op YouTube. Jij hebt vast al wel eens naar een instructiefilmpje of gebruiksaanwijzing op YouTube gekeken.
Heb jij een wat ingewikkelder product? Maak hier dan een mooie video van met uitleg, deel een review of laat de mogelijkheden zien. Verwijs in de video naar de website en voor je het weet bereik je meer mensen via YouTube.
Richt jij je op zakelijke gebruikers? Dan is Linkedin de plek om je website te delen. Schrijf interessante blogs voor jouw klanten en deel deze met je netwerk op Linkedin om meer bezoekers te bereiken.
Ook via Instagram kan je meer traffic op je website genereren. Bijvoorbeeld door een link in je bio en hier in posts naar te verwijzen. Heb jij meer dan 10.000 volgers? Dan wordt het pas echt interessant, want dan kan je namelijk een ‘swipe up’ met een directe link in stories toevoegen. Zo kan je mensen direct doorverwijzen naar een specifieke link op je pagina.
Ook op twitter kan je makkelijk je website delen met je volgers. Op twitter kan je kort maar krachtig je boodschap delen. Perfect dus om mensen te triggeren en nieuwsgierig te maken naar meer. Lukt het jou om mensen door te laten klikken naar jouw website? Maak je boodschap extra sterk door er een relevante gif of foto aan toe te voegen.