Google CSS, oftewel Google Comparison Shopping Service. In het Nederlands: services voor prijsvergelijking. Het is een service om te adverteren voor prijsvergelijking. Websites die werken als prijsvergelijker kunnen partner worden. Met CSS kunnen er gratis productvermeldingen en advertenties op Google geplaatst worden voor verkopers in vele verschillende landen. Dit zijn momenteel allemaal landen uit Europa, waaronder Nederland. In Nederland gebruikt ongeveer 40% van de webshops dit programma al en bespaart op deze manier veel geld. In deze tekst wordt er gekeken naar wat Google CSS inhoudt en wordt jij bekend met alle voordelen van het gebruik ervan.
Hoe werkt het programma?
Services voor prijsvergelijking werkt als volgt. Door CSS kunnen partners van het programma op algemene pagina’s, met zoekresultaten van Google, shopping-advertenties plaatsen. Alle biedingen die door services voor prijsvergelijking namens verkopers worden gedaan werken op dezelfde manier als alle biedingen die door andere CSS’en voor verkopers worden gedaan. Voor een verkoper houdt dit in dat er op allerlei manieren shopping-advertenties geplaatst kunnen worden op de eerder beschreven algemene pagina’s. Bij een CSS kunnen productgegevens worden aangeleverd en kunnen meerdere CSS’en en gelijktijdig gebruikt worden. Een van deze CSS’en is Google CSS.
De voordelen van Google CSS
Wat zijn de voordelen van Google CSS? Door als adverteerder partner te worden van Google CSS wordt er elke maand tussen de 20 en 30 procent van de uitgave aan advertenties teruggestort. In dit geval is de kan de korting vanaf 20 procent oplopen tot de 30 procent wanneer er meer advertentie-uitgaven zijn. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van CSS’en zoals de Google CSS kan de omzet van een advertentie campagne worden vergroot en kan de winstgevendheid worden verbeterd. Een partner van Google CSS is Bigshopper.nl. Op een site als deze is er nog meer te zien van de voordelen van Google CSS.