Narrowcasting is een effectieve manier om je medewerkers op de hoogte te houden van belangrijke informatie over je bedrijf. Die belangrijke informatie kan van alles zijn. Denk bijvoorbeeld aan informatie over de voortgang van de productie of de introductie van nieuwe producten of diensten. Met narrowcasting kun je dit soort informatie eenvoudig aan je personeel communiceren.
In dit blog vertellen we je meer over de voordelen van narrowcasting, zodat je voor jezelf kunt bepalen of het zinvol is om in narrowcasting te investeren.
Uitgebreide targetingmogelijkheden
Een groot voordeel van narrowcasting is dat je gepersonaliseerde informatie kunt aanbieden. Zo is het mogelijk om de medewerkers van de productieafdeling alleen informatie te verstrekken die voor hen relevant is.
Andersom geldt hetzelfde voor andere afdelingen, zoals de verkoopafdeling. Op deze afdeling kun je bijvoorbeeld alleen cijfers tonen die bijvoorbeeld betrekking hebben op het behalen van de verkoopdoelstellingen.
Door je boodschappen te segmenteren onder verschillende doelgroepen zorg je voor relevante content waar de ontvangers echt iets aan hebben. Zo beperk je de informatiestroom en verspilling van tijd.
Optimale flexibiliteit om je boodschap aan te passen
Via narrowcasting software beheer je de boodschappen die je op de beeldschermen met narrowcasting uitzendt. Je kunt hierdoor direct reageren als informatie moet worden aangepast. Deze manier van communicatie geeft je de optimale flexibiliteit om je boodschap op ieder gewenst moment aan te passen.
Schaalbaarheid
Het grote voordeel van narrowcasting is dat je het aantal beeldschermen waarmee je de boodschap verspreid eenvoudig kunt uitbreiden of juist kunt afbouwen. Narrowcasting is dus een schaalbare vorm van interne communicatie.
Hoe weet je of je wel of niet moet investeren in narrowcasting?
Het antwoord op die vraag kun je zelf geven door de voordelen af te wegen tegenover de investering. Met name in grote bedrijven kan het lastig zijn om al het personeel te informeren over de zaken die van hen relevant zijn en de rest van de informatie die alleen voor specifieke afdelingen bedoeld is achterwege te laten.
Met name voor kleinere bedrijven is narrowcasting niet altijd een goede investering. In dergelijke bedrijven worden belangrijke nieuwtjes vaak tijdens de koffiepauze of de wekelijkse vergadering besproken.
Voor grote bedrijven biedt narrowcasting een mooie uitkomst om het personeel op de hoogte te houden van actuele ontwikkelingen.