LinkedIn marketing heeft een aantal belangrijke voordelen. LinkedIn is een socialmediakanaal dat speciaal voor zakelijk gebruik is. Waar men op Facebook bijvoorbeeld hobby’s invult, vult men op LinkedIn juist kwalificaties in. Dit brengt een belangrijk voordeel met zich mee voor LinkedIn marketing. Het wordt bijvoorbeeld eenvoudiger om je doelgroep te targeten. Wil je daar meer over weten en ben je benieuwd welke voordelen LinkedIn marketing verder nog heeft? Daar vertellen we je graag meer over! Lees dit artikel om de voordelen te ontdekken.
Targeting met behulp van LinkedIn
Met LinkedIn marketing kun je heel nauwkeurig aangeven wat je doelgroep is. Gebruikers van het socialmediaplatform vullen onder meer hun functie en kwalificaties in, maar ook het bedrijf waarbij ze werken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een advertentie te creëren die alleen gezien wordt door mensen met een rol in het management. Net als met Facebook, kun je echter ook prima targeten op basis van bijvoorbeeld locatie. Wil jij specifiek in contact komen met managers in de omgeving van Utrecht, om maar een voorbeeld te noemen? Dan is dat met LinkedIn marketing heel goed mogelijk.
Bijna iedereen heeft LinkedIn
Zeker mensen met een hogere positie binnen een bedrijf, hebben vrijwel altijd LinkedIn. Het socialmediaplatform is een handig hulpmiddel om nieuwe connecties te leren kennen. Op school krijg je tegenwoordig vaak al mee dat je een LinkedIn-profiel moet inrichten. Dat terwijl steeds meer mensen tegenwoordig juist hun best doen om hun profielen op andere kanalen af te schermen. Mensen die je via Facebook bijvoorbeeld moeilijk kunt gebruiken, zijn mogelijk wel gewoon op LinkedIn te vinden. In sommige gevallen kan het daarom ook interessant zijn om op meerdere socialmediakanalen te adverteren.
Kent LinkedIn marketing alleen maar voordelen?
LinkedIn marketing kan ontzettend handig zijn. Zoals iedere vorm van marketing, kent ook LinkedIn marketing echter een aantal uitdagingen. De vele targetingopties en verschillende soorten advertenties, maken het bijvoorbeeld complex om je campagne in te richten. Gelukkig kun je hulp vragen aan een specialist. Deze richt jouw campagne optimaal in, zodat je een goed rendement behaalt op jouw investering.
Een specialist weet bijvoorbeeld hoe hij jouw doelgroep kan bereiken via LinkedIn. Maar ook gaat de marketingexpert na hoe jouw advertentie zo aantrekkelijk mogelijk wordt. Zo weet je dus niet alleen de juiste mensen te bereiken, maar wordt er ook nog eens vaker op de advertentie geklikt. Dat zorgt ervoor dat je rendement optimaal wordt.